Podstawa prawna

Wycieczka do Ką…tów Rybackich

08.09.2010 11:48:14

Pan Władysłwa Drozdowski w Kątach Rybackich

Dnia 26 sierpnia 2010r. miszkańcy naszego Domu uczestniczyli w wycieczce krajoznawczej do Katów Rybackich. Wyruszyliśmy wczesnym rankiem trasą w stronę Elbląga. W Elblągu mieliśmy pierwszy przystanek, gdzie zwiedzaliśmy tutejsze zabytki. Spacerując Starym  Miastem zatrzymalismy się przy starej Bramie Targowej. Brama targowa stanowi fragment dawnych fortyfikacji miejskich z  XIV wieku. Z Bramą targową związana jest pewna legenda z czasów wojen polsko-krzyżackich. Elbląski Piekarczyk w porę dostrzegł napastników. Przeciął łopatą linę podtrzymującą bronę, która opadła i udaremniła Krzyżakom podstępne opanowanie miasta. Od wrzesnia 2006r. przy Bramie stanął pomnik bohaterskiego Piekarczyka autorstwa Waldemara Grabowskiego.  Następnie ruszyliśmy w stronę Katedry Św. Mikołaja. Początki katedry sięgają XII wieku. Stanął on w centralnym punkcie Starego Miasta, na przełomie wieków był wielokrotnie przenudowywany. Z chwilą utworzenia Diecezji Elbląskiej został Katedrą.  Kolejnym krokiem zwiedzania, było przejscie Elblaską Starówką w stronę rzeki. Starówka Elbląska z historycznym ukladem urbanistycznym, podzamczem, zespołem klasztornym i szpitalnym to miejsce, które powinien odwiedzić każdy turysta. Przechodząc Elbląską Ścieżką Kościelną, która łączy ulicę Świętego Ducha z kościołem Św. Mikolaja oraz klasztorem dominikanów, wyszliśmy na uliczkę prowadzącą nas do brzegu rzeki, gdzie był zaparkowany nasz autokar. Ruszyliśmy w dalszą drogę -  nad morze. Wczesnym popołudniem dotarliśmy do Kątów Rybackich. Kąty Rybackie to nie tylko znana osada rybacka, ale także atrakcyjne miejsce wypoczynku. Znajduje się tu kilka ośrodków turystycznych, także pensjonatów i kwater prywatnych. Baza gastronomiczna jest w stanie  zadowolić wszystkich przebywających w Kątach Rybackich turystów. Natomiast dogodne położenie pomiędzy Sztutowem a Krynicą Morską sprzyja szerszemu poznaniu uroków Mierzei Wiślanej. Tak więc wśród  pięknych nadmorkich krajobrazów mieliśmy przyjemność udać się na obiad przygotowany dla nas w miejscowej restauracji. Po  posiłku ruszyliśmy na plażę, gdzie rozłożyliśmy koce i cieszyliśmy się pieknymi morskimi widokami wraz z innymi przybyłymi tu turystami. Potem udaliśmy się do nadmorskich straganów aby kupić pamiątki dla bliskich. Około godz. 17-tej ruszyliśmy w drogę powrotną.  Pobyt nad morską plażą tak bardzo podobał się naszym mieszkańcom iż w przyszłym roku planują się tam wybrać znowu. Tymczasem pozostały nam wspomnienia, które uwieczniliśmy na poniższych zdjęciach.