Podstawa prawna
Filia Domu Pomocy w Spychowie

Wycieczka Ciechocinek - Toruń

27.08.2014 01:00:00

W Domu Pomocy Społecznej w Szczytnie odbywa się wiele imprez kulturalnych, jednak najbardziej wyczekiwane są wycieczki i różnego rodzaju wyjazdy organizowane w ramach zajęć integracyjnych.

Już kilka miesięcy przed wycieczką rozpoczęły się pierwsze przygotowywania. Organizowane były zebrania z Mieszkańcami Domu, na których  ustalono trasę wycieczki oraz omówiono wszystkie  szczegóły z nią związane.

27 sierpnia o godz. 6.30 po uprzednim spakowaniu niezbędnego prowiantu wyruszyliśmy autokarem w drogę. W Ciechocinku przywitała nas pani Przewodnik, która oprowadziła nas po tym największym

i najsłynniejszym polskim uzdrowisku nizinnym. Zobaczyliśmy m. in: tężnie solankowe z 1828 roku, przepiękne dywany kwiatowe oraz urokliwe  fontanny. Miejsce, które zapewne zostanie nam na długo w pamięci jest Pijalnia Wód Mineralnych, smak wody był nie za specjalny, ale przecież zdrowy, więc wszyscy bez wyjątku jej skosztowali.  Ok. godziny 14.00 udaliśmy się w dalszą  drogę do magicznego miasta jakim jest Toruń tam zjedliśmy  pyszny obiad i rozpoczęliśmy zwiedzanie.

Czerwona gotycka cegła, zabytki, niebywała panorama Starego Miasta, dwa Rynki, Wisła, Kopernik, Uniwersytet, kultura, sztuka, pierniki to wszystko co nas urzekło.

W tym magicznym mieście zwiedziliśmy również takie miejsca i zabytki jak: Bulwar Filadelfijski, Pomnik Mikołaja Kopernika z 1853 roku, Krzywą Wieżę, Rynek Staromiejski, Kępę Bazarową oraz Bazylikę  Katedralną Św. Jana Chrzciciela i Św. Jana Ewangelisty przy ulicy Żeglarskie. Miejscem, które wywarło na wszystkich wspaniałe wrażenie było Interaktywne Żywe Muzeum Piernika, gdzie każdy uczestnik wycieczki mógł wypiec własnoręcznie zrobiony piernik i zabrać go do Domu.  Wrażenia jakie wywarła wycieczka są do dnia dzisiejszego tematem rozmów, co utwierdziło kierownictwo DPS w przekonaniu o słuszności podejmowania takich działań.